در این مجموعه، آثار دو هنرمند مجسمهساز (نگین پزنده و غزل فلاحمهر) به نمایش درمیآید.
در بخشهایی از استیتمنت پروژه «مجسمههای گمنام» گفته شده: «نمیدانیم چه تعبیری برایشان مناسبتر است؛ بگوییم مجسمههای رهاشده یا فراموششده، بپرسیم مجسمههایی از ناکجا برای کجا؟ هرچه بگوییم و بپرسیم اهمیتی نخواهد داشت، آنها خوانده خواهند شد: آثار هنری برآمده از برپایی ۹ دوره سمپوزیوم مجسمهسازی در شهر تهران… آنچه میبینید بخش کوچکی از این پروژه بلندمدت است بازنمایی بازمانده سمپوزیوم (شهر تهران) که در پایتخت جا خوش کرده است، هرچند ناخوشاحوال. در اکنون، شاید خوانده شود آرشیوی از تجربه گذشتگان (هنرمند مجسمهساز)»
اولین مجموعه از پروژه [نا]عکاسی با عکسهای شروین شیرکوبی با عنوان «تهران در امتداد پرسه»، عصر روز یکشنبه ۲۱ خرداد در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران برپا شد و تا یازدهم تیر ادامه داشت.
این پروژه در مانیفست منتشرشدهاش،خود را اینطور معرفی میکند: “[نا]عکاسی فاقد سیستم است. نه کنترل میشود، نه کنترل میکند. آرمانشهری نمیاندیشد و برای همهچیز نسخه آماده ندارد. مسعتمره نیست و تعریف و تکرار هیچ اندیشهای به آن تحمیل نمیشود. در [نا]عکاسی اصالت نه با عکس است و نه با تسلط بر امر عکاسانه؛ بلکه اصالت با فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند است.”
خانه هنرمندان ایران پروژه ناعکاسی را با همکاری کالکتیو متافور و گالری ریشه ۲۹ اجرا میکند.